· 

Alles begon met een wonder

Toen predikant Roy Fields in 2011 in een eredienst aankondigde dat God hem had geopenbaard dat er over twee jaar een opwekking zou uitbreken in Wales (klik hier), leunde hij ver uit het raam. Want het zou controleerbaar zijn of zijn aankondiging (profetie) waar was of niet. Vandaag weten we: ze had gelijk!
   Het begon allemaal heel onverwacht in 2013 in een kerk in Cwmbran. Een man stond na het gebed uit zijn rolstoel en hield hem boven zijn hoofd als zichtbaar teken van zijn genezing. De opleving in Wales was begonnen. In de nasleep kwamen velen tot geloof.

Hier is een verkorte versie van een originele tekst:
Christenen over de hele wereld werden zich al snel bewust van de opwekking in Wales (2013), maar voor één man was het begin net zo belangrijk als alles wat daarop volgde. Paul Haynes, wonderbaarlijke genezing, verbaasde de Cwmbran assemblage toen hij uit zijn rolstoel sprong en hem boven zijn hoofd hield.
   De 53-jarige zat al tien jaar in een rolstoel. Hij was al een jaar op bezoek bij de overwinningskerk toen het wonder plaatsvond en er een opwekking begon in Wales.
    Een maand eerder had hij tot God gebeden: "Als je me uit de rolstoel laat stappen, zal ik hem als een trofee boven mijn hoofd houden. En het was alsof een zachte stem tot hem zeide: "Ik zal u genezen! Hij zei toen tegen de mensen van de kerk: "Ik weet niet wanneer en hoe, maar God zal mij genezen!

Hij had de genezing niet verwacht de nacht dat het gebeurde. Toen er na een preek een altaaroproep kwam, wilde hij aanvankelijk niet vooruit rijden. Maar zijn vrouw en een vriend moedigden hem aan om dat te doen.
   Toen de pastoor voor hem bad, voelde hij een kracht door zijn hele lichaam gaan: "Mijn benen begonnen te trillen, daarna strekten ze zich vanzelf uit. Ik legde mijn handen op de stoel en stond op. Toen mijn vrouw zag wat er gebeurde, begon ze te schreeuwen.
   Zijn vrouw beschreef hetzelfde proces vanuit haar standpunt: "Toen ik zag wat er gebeurde, wist ik dat God zijn belofte was nagekomen. "Ik huilde van vreugde en rende rond in de kerk, behalve voor mezelf van geluk.

Kommentar schreiben

Kommentare: 0